Ofte Stillede Spørgsmål

Svaret på dine spørgsmål findes måske på hjemmesiden. Vi skal derfor opfordre dig til at se på vores FAQ (ofte stillede spørgsmål)

1. Spørgsmål

Fremgangsmåde ved leje

Ulykker, annulleringer, tyveri, mv.

Kundekonto

Betalingsmåder

Produkter

2. Answers

Fremgangsmåde ved leje

Hvorfor leje ski online?

Online reservation på er uden tvivl den hurtigste og billigste måde at leje skiudstyr på. Der er reelt en besparelse på mindst 20% i forhold til de priser, der vises i forretningerne.


Hvordan vælger jeg min første lejedag?

Den valgte dato i reservationssystemet er din dato for afhentning af udstyret. Udstyret kan afhentes dagen forinden fra kl. 16.00.
F.eks.: Første lejedag: den 6. februar. Kunden kan afhente udstyret den 5. februar fra kl. 16.00.


Hvordan vælger jeg min sidste lejedag?

Den valgte dato i reservationssystemet er din sidste skidag. Du kan aflevere udstyret den efterfølgende dag om morgenen inden kl. 10.00.
F.eks.: sidste lejedag: den 12. februar. Kunden kan aflevere udstyret den 13. februar om morgenen inden kl. 10.00.


Jeg har en tilbudskode. Hvordan anvender jeg den på skiset.dk?

Du skal indtaste det på første side i vort system i rubrikken: "Har du en særlig tilbudskode?"


Er det muligt alene at leje ski/snowboards?

Ja, bare fjerne markeringen i feltet "støvler".


Er det muligt alene at leje ski-/snowboard-støvler?

Nej. Du bedes i så tilfælde henvende dig direkte i vores forretning på stedet.


Skal jeg leje stave?

Der medfølger stave til alle vore skipakker.


Jeg har taget fejl ved angivelse af min skostørrelse/størrelse/vægt. Hvad skal jeg gøre?

Udvalget af udstyr til udlejning i vore forretninger er tilstrækkeligt stort i alle størrelser og skonumre til at udstyre samtlige kunder uden problem. Din komfort og sikkerhed er vores største prioriteter.
Der skal ikke betales ekstra på stedet, hvis kategorien af lejet udstyr reelt svarer til det, du har reserveret. Hvis du har taget fejl af kategorien, kan udlejeren på stedet bede dig betale et supplement.


Er der indbefattet en hjelm i Børnepakkerne?

Du kan reservere Børnepakker online med eller uden hjelm. I henhold til rådene fra lægerne i bjergene skal vi kraftigt anbefale, at du lejer en hjelm til dit barn for at beskytte det bedst muligt.


Er forretningen åben søndag morgen? Hvilke åbningstider har forretningen?

I vintersæsonen er samtlige Skiset-forretninger åbne lørdage og søndage hele dagen. For at finde åbningstiderne for en bestemt forretning bedes du venligst se præsentationssiden for den Skiset-forretning, der er valgt i rubrikken Din Skiset-forretning.


Jeg har ikke modtaget/jeg har mistet min voucher. Hvad skal jeg gøre?

Du kan udskrive din voucher direkte fra din kundekonto.


Kan jeg ændre min allerede betalte reservation?

Du kan ændre din reservation via din kontokonto.


Mulige ændringer:

  • YDine kontaktoplysninger
  • Dit kodeord
  • Din destination (hvis afrejsedatoen ikke er overskredet)
  • Dine datoer (hvis afrejsedatoen ikke er overskredet)
  • Det lejede udstyr (hvis afrejsedatoen ikke er overskredet)
  • Bemærk: Disse sidste ændringer er underlagt de generelle salgsbetingelser, der gælder for annulleringsbestemmelserne.

Fremgangsmåde:

  • Vælg den pågældende reservation (hvis du har flere reservationer)
  • Klik på knappen "ændr"
  • Bekræft én gang de foretagne ændringer.
  • Udskriv en ny voucher.

Er der er en garanti for, at en præcis model er tilgængelig?

Ja, hvis du har valgt det i menuen jeg vælger selv mine ski, vil du blive imødekommet eller få pengene tilbage (hvis den valgte model ikke er disponibel, vil du kunne gå en klasse op. Hvis modellen ikke er disponibel, og der ikke er en højere klasse, kan kunden anmode om tilbagebetaling af lejen).


Kan jeg få en faktura?

Du kan udskrive din eller dine fakturaer via din kundekonto.


Ulykker, annulleringer, tyveri, mv.

Hvad sker der, hvis jeg annullerer min bestilling?

Se vore generelle salgsbetingelser: $6


Hvad sker der, hvis jeg ødelægger eller får stjålet mit skiudstyr?

Første tilfælde : Jeg har tegnet en forsikring, der dækker beskadigelse/tyveri, på hjemmesiden
Forsikringen dækker samtlige omkostninger, og du skal ikke betale noget i forretningen. I tilfælde af tyveri af udstyr skal du anmelde dette til gendarmeriet/politiet. Du skal udfylde en erklæring om tyveri/beskadigelse i forretningen.


Andet tilfælde : Jeg har ingen forsikring mod beskadigelse/tyveri
Den nærmere fremgangsmåde aftales direkte med forretningen.


eg kom til skade til pisterne i lejeperioden og har måttet aflevere udstyret til forretningen inden lejeaftalens udløb. Kan jeg få refunderet resten af lejeperioden ?

Enhver anmodning om tilbagebetaling skal være os i hænde senest 30 dage efter den planlagte lejeperiodes ophør, enten pr.

  • E-mail: service_clients,skiset,com
  • Fax: 00 33 1 55 39 30 10
  • rev: CFLS / Skiset - 424, Bureaux de la Colline - 92213 Saint Cloud cedex - Frankrig.

I tilfælde af sygdom eller ulykke i lejeperioden gælder lejebetingelserne fortsat. Alene udstyr, der er lejet af den berørte person, kan afleveres og vil derefter blive faktureret i forhold til de reelle lejedage (mod fremvisning af lægeerklæring). I dette tilfælde vil tilbagebetaling (med fradrag af et beløb på 1 euro inklusive moms pr. person til sagsomkostninger) enten ske via det kreditkort, der blev anvendt til betalingen, eller på bankcheck, hvis kunden har betalt med bankcheck eller rejsecheck. Enhver påbegyndt lejedag vil ikke blive refunderet.


Vejrforholdet på skistedet har forhindret mig i at løbe på ski. Kan jeg få pengene refunderet?

Enhver anmodning om tilbagebetaling skal være os i hænde senest 30 dage efter den planlagte lejeperiodes ophør, enten pr.

  • E-mail: service_clients,skiset,com
  • Fax: 00 33 1 55 39 30 10
  • rev: CFLS / Skiset - 424, Bureaux de la Colline - 92213 Saint Cloud cedex - Frankrig.

I tilfælde af fuld lukning af skiområdet, der normalt er tilgængeligt fra stedet for leje af udstyret og alene i dette tilfælde, vil de pågældende lejedage blive refunderet mod fremvisning af dokumentation udstedt af selskabet, der varetager skistedets mekaniske skilifte. I dette tilfælde sker tilbagebetalinger enten via det kreditkort, der blev anvendt til betaling, eller med bankcheck, hvis kunden har betalt med bank- eller rejsecheck.


Jeg har af personlige årsager måttet aflevere udstyret inden lejeaftalens udløb. Kan jeg få refunderet resten af lejeperioden ?

Sygdomme og ulykker, der er opstået for én af de personer, som har lejet udstyr, eller lukning af samtlige skilifte på skistedet er de eneste årsager, der giver ret til tilbagebetaling. Der kan ikke fraviges fra dette princip.


Kan jeg få refunderet pengene direkte af forretningen?

Anmodninger om tilbagebetaling skal fremsættes over for vores kundeservice, idet forretningen ikke er bemyndiget til at acceptere eller foretage tilbagebetalinger.
Du skal alligevel anmode om en kvittering for returnering af udstyr eller et andet dokument, der dokumenterer, at det lejede udstyr er leveret tilbage.


Kundekonto

Hvordan får jeg adgang til min kundekonto?

For at få adgang til din konto skal du blot på hjemmesiden i menuen gå til "din konto", indtaste din e-mailadresse, hvorfra du har foretaget reservationen, og derefter indtaste dit kodeord.


Jeg har glemt mit kodeord. Hvad skal jeg gøre?

I menuen din konto indtaster du din e-mailadresse, derefter klikker du på "jeg har glemt mit kodeord".


Betalingsmåder

Kan man betale med check? I bekræftet fald, hvad skal man så gøre ?

Forbeholdt kunder, der bor i Frankrig og løber på ski i Frankrig.
Ja, vi accepterer betaling af reservationer med franske bankchecks, der kan indløses i Frankrig, og som er udstedt i euro til CLS - SKI COMPANY.

  • Fremsendelsesadresse
  • Commandes Internet Skisets
  • 424, Bureaux de la Colline
  • 92213 Saint Cloud cedex
  • Frankrig

Din check skal senest være os i hænde senest 14 dage før starten af din lejeperiode.
Efter indkassering af din betaling vil du pr. e-mail modtage din voucher, der skal fremvises i forretningen for at få udstyret udleveret.


Er det muligt at betale for leje af skiudstyr med rejsechecks ?

Forbeholdt kunder, der bor i Frankrig og løber på ski i Frankrig.
Ja, vi råder dig til at fremsende en rejsecheck på et beløb, der er mindre end eller svarer til reservationsbeløbet, om nødvendigt suppleret med en giroanvisning eller bankcheck.
Hvis beløbet på rejsechecken er større end reservationsbeløbet, kan vi ikke tilbagebetale forskellen til dig.
Checks skal udstede i euro til CLS - SKI COMPANY.

  • Fremsendelsesadresse
  • Commandes Internet Skisets
  • 424, Bureaux de la Colline
  • 92213 Saint Cloud cedex
  • Frankrig

Din check skal senest være os i hænde senest 14 dage før starten af din lejeperiode.
Efter indkassering af din betaling vil du pr. e-mail modtage din voucher, der skal fremvises i forretningen for at få udstyret udleveret.


Produkter

Oplys venligst forskellen mellem de forskellige kategorier.

Se vort katalog for komplette informationer om vore forskellige udvalg af udstyr.


Er det muligt at leje snesko, slæder, skidragter, mv. ?

Nej, disse produkter kan ikke lejes via vores hjemmeside. Du kan dog kontakte forretningen direkte på det skisted, hvor du skal hen, for at foretage en reservation.